Παράλληλα
μέ τά τρισάγια, τά μνημόσυνα, τά ὀνόματα
πού δίνομε στήν Προσκομιδή γιά μνημόνευσι,
μαζί μέ τά Σαρανταλείτουργα καί τίς
ἐλεημοσύνες ὑπέρ τῶν ψυχῶν τῶν
κεκοιμημένων, παράλληλα μέ ὅλα αὐτά
πού ἔχει θεσπίσει ἡ ἁγία μαςἘκκλησία,
ἐπιβάλλεται νά λέμε, τό ''Κύριε Ἰησοῦ
Χριστέ, ἀνάπαυσον τούς δούλους σου''.
Αὐτή
ἡ προσευχή ἐνδείκνυται περισσότερο
γιά τούς κεκοιμημένους σέ σχέσι μέ τούς
ζῶντας ἀδελφούς μας, ἐφ᾽ ὅσον οἱ
κεκοιμημένοι δέν μποροῦν πλέον νά
βοηθήσουν τόν ἑαυτό τους. Διότι ἔχει
πλέον λήξει ἡ προθεσμία μετανοίας τους.
Ὁ
πανάγαθος ὅμως Θεός, ἔστω καί τήν
τελευταία στιγμή, θέλει ὅλους νά τούς
σώση.
Ἐδῶ
εἶναι ἕνα λεπτό σημεῖο, πού φαίνεται
ἡ ἀρχοντιά τοῦ Θεοῦ ἡ ὁποία ἀντί νά
μᾶς συγκινῆ, πολλές φορές μᾶς σκανδαλίζει.
Ἐάν ἐπενέβαινε ἀπό μόνος του ὁ Θεός
γιά νά σώση τίς ψυχές τῶν κεκοιμημένων
θά παραβίαζε τήν ἐλευθερία τους, τό
αὐτεξούσιο.
Ὁπότε
περιμένει ἀπό μᾶς ὁ καλός Θεός νά
προσφέρωμε ἐλεύθερα τό δικό μας
αὐτεξούσιο ὑπέρ τῶν ψυχῶν τῶν
κεκοιμημένων γιά νά βρῆ "ἀφορμή"
νά βοηθήση ὅλες αὐτές τίς ψυχές. Καί
ἔτσι οἱ πάντες ὠφελοῦνται. Καί οἱ
σεσωσμένοι, καί οἱ κολασμένοι, ἐφ᾽
ὅσον καί στίς δύο καταστάσεις ὑπάρχουν
ἄπειρες διαβαθμίσεις.
Ὅταν
ξεκινᾶμε τήν εὐχή τοῦ Ἰησοῦ, μέ ἤ
χωρίς κομβοσχοίνι, τήν πρώτη μόνο φορά
ἐνδείκνυται νά ἀναφέρωμε κάποια ὀνόματα
κεκοιμημένων, ὅπως ὀνόματα συγγενῶν
γνωστῶν κλπ. Νά ἀναφέρωμε δηλαδή τήν
πρώτη μόνο φορά τά ὀνόματα αὐτά καί
μετά ἐν συνεχείᾳ χωρίς νά ζαλιζώμεθα
καί ἔτσι νά συγχέεται ὁ νοῦς μας,
ἐπαναλαμβάνοντας συνεχῶς τά ἴδια
ὀνόματα, νά λέμε ἁπλᾶ μόνο τό ''Κύριε
Ἰησοῦ Χριστέ, ἀνάπαυσον τούς δούλους
Σου''. Ἐκεῖ μέσα, στό ''ἀνάπαυσον τούς
δούλους Σου'', εὑρίσκονται ὅλοι οἱ ἀπ᾽
αἰῶνος κεκοιμημένοι ἀδελφοί μας, ἀλλά
ἐπί πλέον κατά ἕναν ἐντελῶς ξεχωριστό,
μοναδικό καί ἰδιαίτερο τρόπο, εὑρίσκονται
καί τά ὀνόματα πού ἀναφέραμε τήν πρώτη
μόνο φορά, στήν ἀρχή.
ΑΡΧΙΜ.
ΑΡΣΕΝΙΟΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου